Techniktraining

Ziele dieses Kurses sind das Erlernen bzw. Verbessern der Technik aller vier Schwimmlagen. Die drei Kurse (Technik 1/2/3) orientieren sich am entsprechenden Leistungsniveau der SchwimmerInnen - die Einteilung erfolgt in der ersten Sitzung:

Technik 1:

Hier werden alle vier Schwimmlagen von Grund auf erlernt (inklusive Starts und Wenden). Ziel am Ende des Kurses: Beherrschung der technischen Grobform in Brust/Rücken/Kraul, sowie Grundzüge des Delphinschwimmens. Wichtig: Dieser Kurs ist KEIN Nichtschwimmerkurs! Wer an diesem Kurs teilnehmen möchte, sollte mindestens 100 m am Stück in einer beliebigen Lage schwimmen können.

Technik 2:

SchwimmerInnen, die Interesse an diesem Kurs haben, sollten Brust, Rücken und Kraul in der Grobform beherrschen. Kenntnisse im Delphinschwimmen sind nicht zwingend erforderlich.

Technik 3:

Hier sollten alle vier Schwimmlagen beherrscht werden.

• Voraussetzung: Schwimmfähigkeit (dies ist kein Kurs für Nichtschwimmer oder völlige Schwimmanfänger), regelmäßige Teilnahme (2 x pro Woche) ist erwünscht, da die einzelnen Einheiten aufeinander aufbauen!

• Leistungen: Schwimmkurs, Trainingsbetreuung

• Ausrüstung: Badekleidung und Duschzeug

• zusätzliche Kosten: Eintritt ins Schwimmbad. Es wird vom Bäderamt eine spezielle Semesterkarte für Teilnehmer*innen der Hochschulsportkurse angeboten. Die Kosten der Karte belaufen sich auf 75? für die Dauer der Kurszeit. Der Zutritt ist nur während der Kurzeiten möglich.

Technique training

The aim of this course is to learn or improve the technique of all four swimming positions. The three courses (technique 1/2/3) are based on the swimmers' respective ability level - the division takes place in the first session:

Technique 1:

Here all four swimming positions are learned from scratch (including starts and turns). Goal at the end of the course: Mastery of the technical rough form in breast/back/ crawl, as well as basic dolphin swimming. Important: This course is NOT a non-swimmer course! Those wishing to take part in this course should be able to swim at least 100 m at a stretch in any position.

Technique 2:

Swimmers interested in this course should be able to swim breaststroke, backstroke and crawl in rough form. Knowledge of dolphin swimming is not essential.

Technique 3:

Here all four swimming positions should be mastered.

• Prerequisite: swimming ability (this is not a course for non-swimmers or complete beginners), regular attendance (2 x per week) is desired as the individual units build on each other!
  • Services: Swimming course, training supervision
  • Equipment: swimwear and shower kit
  • Additional costs: Admission to the swimming pool. The baths office offers a special semester ticket for participants of the university sports courses. The cost of the card is 75? for the duration of the course. Admission is only possible during the course times.

17540201 TechniktrainingDi
Schwaketenbad
09.04.-18.07.Carla Blankenhorn, Sofie Vaas
40/ 55/ --/ -- €

Konditionstraining

Wer Lust hat unter Anleitung regelmäßig zu schwimmen und die Schwimmtechniken schon gut beherrscht ist hier richtig. Trainiert wird in zwei Gruppen (Kondition 1/2), die in der ersten Sitzung eingeteilt werden. Umfänge und Intensität orientieren sich dabei am Leistungsstand, aber auch an den Wünschen und Anregungen der SchwimmerInnen.

• Voraussetzung: Schwimmfähigkeit (dies ist kein Kurs für Nichtschwimmer oder völlige Schwimmanfänger), regelmäßige Teilnahme (2x pro Woche) ist erwünscht, da die einzelnen Einheiten aufeinander aufbauen!

• Leistungen: Schwimmkurs, Trainingsbetreuung

• Ausrüstung: Badekleidung und Duschzeug

Condition Training

This course is meant for swimmers, who have already mastered the swimming styles and want to swim under supervision on a regular basis. During the first training session the participants will be divided into two groups (condition 1/2). Intensity of the groups depend on the level of condition, the wishes and expectations of the respective swimmers.

• Requirements: swimming skills (this is not a course for nonswimmers or absolute beginners!); regular participation (2x per week) is recommended, as the lessons build on one another

• Services provided: swimming training, instruction, supervision

• Equipment required: swimwear, shampoo, towel etc.

• Additional cost: Admission to the swimming pool. The baths office offers a special semester ticket for participants of the university sports courses. The cost of the card is 75? for the duration of the course. Admission is only possible during the course times.

17540302 KonditionstrainingDi
Schwaketenbad